Ammattiliitto Pro järjestää poliittisia työnseisauksia elintarvikealalla

Ammattiliitto Pro järjestää työnseisauksia erikseen nimetyillä elintarvikealan työpaikoilla viikolla 50.

Ammattiliitto Pro järjestää poliittisia työnseisauksia elintarvikealalla

Julkaistu 09.12.2023 klo 13:12

Ammattiliitto Pro on jättänyt työtaisteluvaroituksia ensi viikolle. Lakot koskevat Pron neuvotteleman työehtosopimuksen piiriin kuuluvia töitä alla listatuissa elintarvikealan työpaikoissa. Lakot koskevat työvuoroja, jotka alkavat lakkoilmoituksessa olevien aikojen sisällä.

Työnseisauksen piirissä olevat toimipaikat

Työtaisteluiden tarkoituksena on vaikuttaa Suomen hallituksen suunnittelemiin työlainsäädännön muutoksiin, jotka heikentävät toimihenkilöiden työehtoja ja toimeentuloa.

Pro vaatii, että lait valmistellaan aidosti yhdessä työmarkkinajärjestöjen kanssa ja työelämää uudistetaan tasapuolisesti myös palkansaajien tarpeet huomioiden.

– Pro ei tule hyväksymään hallituksen mittavia heikennyksiä suomalaisten työntekijöiden asemaan. Puolustamme toimihenkilöiden työehtoja ja toimeentuloa. Koska hallitus jatkaa yksipuolista saneluaan, me jatkamme ja laajennamme lakkoja, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.