Meri-Teijon lomamökeillä arki unohtuu

Pron jäsenedut, Meri-Teijo, Taina Penttinen
Pron jäsenille on tarjolla rento lomailumahdollisuus ammattiliiton omissa mökeissä Teijon kansallispuiston upeissa maisemissa.

Meri-Teijon lomamökeillä arki unohtuu

Julkaistu 07.02.2018 klo 12:00
ProStoori
Kirjoittanut
Verna Julkunen

Meri-Teijon alueella on loistavat ulkoilumahdollisuudet ympäri vuoden. Talviaikaan seudulla voi muun muassa harrastaa murtomaahiihtoa ja retkiluistelua. Lisäksi alueella on laskettelukeskus.

Kesäisin voi liikkua selkeästi opastetuilla retkeilypoluilla, pelata golfia, meloa tai vaikka suppailla. Retkeilyreittien varrella on myös laavuja leirinuotiota ja eväiden syömistä varten sekä puuceet.

Meri-Teijoon pääsee myös veneellä, sillä alueella on vierasvenesatama.

Luonnon rauhaa kätevän matkan päässä

Meri-Teijon mökit ovat Pron jäsenten vuokrattavissa. Mökiin varaaminen hoituu verkossa ProPlussan kautta.

Elisalla Pasilassa toimihenkilöiden luottamusmiehenä toimiva Taina Penttinen on Pron mökkien vakiokäyttäjä.

–Viikolla kymmenen olemme menossa mökille seuraavan kerran. Käymme Meri-Teijossa kolme-neljä kertaa vuodessa. Huolto pelaa hyvin, ja paikallinen huoltomies hoitaa akuutitkin asiat.

Mökkien siisteydestä huolehtivat vuokraajat itse. Omat liinavaatteet ja pyyhkeet on itse muistettava pakata mukaan, koska ne eivät sisälly mökin vuokraan.

Penttiselle ja hänen perheelleen tärkeintä mökkeilyssä on oma rauha ja rentoutuminen luonnon helmassa.

– On ihanaa, että näin lyhyen matkan päässä ruuhka-Suomesta löytyy paikka, johon liikenteen melu ei kuulu.

Meri-Teijoon kätevän ajomatkan päästä niin pääkaupunkiseudulta kuin länsirannikoltakin.

Paikkakunnalta löytyvät kaikki pienen yhteisön palvelut, kuten ruokakaupat ja apteekki. Laajempia ostomahdollisuuksia kaipaaville Salon kaupunki ja sen palvelut sijaitsevat puolen tunnin ajomatkan päässä vajaan 30 kilometrin päässä.

Tutustu ruukkimiljööseen

Pron jäsenten käytössä olevat mökit sijaitsevat Mathildedalin ruukkialueen läheisyydessä.

Ruukista löytyy esimerkiksi ravintola Terho, josta lomamökkien avaimet noudetaan. Alueella toimii lisäksi oma kehräämö, jonka tuottamia lankoja myydään ruukin puodissa.

Kehräämön alpakat ovat ulkona ympäri vuoden, joten niitä voi käydä ihailemassa ja paijaamassa. Ruukin puodista voi lankojen lisäksi ostaa myös muita paikallisia käsityötuotteita.

Mathildedalissa toimii oma panimo ja panimon tuotteita on tarjolla ravintola Terhossa. Nekin sijaitsevat kävelymatkan päässä Meri-Teijon mökeiltä.

Varaa mökki Meri-Teijosta ProPlussan Jäsenyys ja jäsenedut -kohdasta: Matkaedut> Holiday Clubin lomaviikotHuom! Viikoilla 10–22 alennetut hinnat, pienempi mökki on 100 euroa ja  isompi 120 euroa.