Minä kiitän sinua, Merja Tontti

kirsi kettunen merja tontti
Kiittäminen ja kehut ovat jokaiselle tärkeitä, myös työelämässä. ProStoori nostaa esiin kiitoksen arvoisia ihmisiä. Tällä kertaa kiitokset saa Pron henkilöstöassistentti Merja Tontti.

Minä kiitän sinua, Merja Tontti

Julkaistu 16.02.2022 klo 15:55
ProStoori
Kirjoittanut
Verna Julkunen
Kuvaaja Juho Kuva

Ketä haluat kiittää, Kirsi Kettunen?

– Haluan kiittää työpariani henkilöstöassistentti Merja Tonttia (Kirsi Kettunen kuvassa vasemmalla, Merja Tontti oikealla). Hän on maailman paras työystävä, ja jäämässä eläkkeelle yli neljäkymmenen vuoden uran jälkeen. Merjaan voi luottaa tilanteessa kuin tilanteessa, hänellä on vankka kokemus ja raudanluja ammattitaito. Toimin palkanlaskijana, ja aina pulmatilanteessa mietin, mitä Merja tekisi.

Miksi haluat kiittää juuri Merjaa?

– Merja otti minut siipiensä suojaan, kun tulin töihin silloiseen Toimihenkilöunioniin 12 vuotta sitten. Hän oli vastassa, kun tulin työhaastatteluun. Yhteistyömme on ollut upeaa siitä lähtien.

Merja on välittävä, viisas ja lämmin järjen ääni ja luonut kollegoihin uskallusta muuttaa asioita entistä paremmiksi. Hän on hyvä esimerkki ja kannustanut aina muita ja saanut ajattelemaan asioita laajemmin.

Merja sai aikaan sen, että kaikki laskut ja kuitit kulkevat nykyään sähköisesti. Olen myös ollut hänen kanssaan suunnittelemassa palkkajärjestelmää, joka on nyt käytössä koko talossa. Merjan kanssa voi keskustella ihan kaikesta, ja tapaamme toisiamme silloin tällöin myös vapaa-ajalla. Olen tavannut myös Merjan perhettä, ja hekin ovat aivan ihania ihmisiä.

Millaiset terveiset haluat lähettää Merjalle?

Todella kova ikävä tulee! Lämmin kiitos kaikesta, ja onnea uuteen elämänvaiheeseen. Nyt lapsenlapset saavat mummin kokonaan itselleen. Pakkohan meidän kollegoiden on pärjätä ilman Merjaa, emmekä aio soitella perään – siis työasioissa.

Muuten yhteydenpito jatkuu, ja odotamme, että voisimme tavata työporukan kanssa kasvokkain.

Miltä kiitokset tuntuvat, Merja Tontti?

– Olen todella otettu ja yllättynyt tällaisesta julkisesta kiitoksesta. Ja herkistynytkin. Kiitos lämmittää aina. Kirsiltä kiitokset tulevat luontevasti, hän on ollut aina hyvä tsemppaamaan ja kiittämään muita.

Miten kuvailisit suhdettasi Kirsiin?

– Meillä on 12 vuotta työystävyyttä takana. Olemme tehneet hyvinkin tiiviisti yhteistyötä. Välimme ovat avoimet, ja Kirsille on helppo puhua kaikesta. Ja kyllä näihin vuosiin on kaikenlaista mahtunutkin. Välillä on tsempattu toisiamme, välillä itketty, naurettu ja joskus vähän kirottukin.

Kirsille haluaisin toivottaa jaksamista ja voimia, työ on välillä hyvin hektistä.

Kova ikävä tulee Kirsiä, mutta tiedän, että yhteydenpitomme jatkuu työporukan Messenger-ryhmässä. Kevät on hyvää aikaa jäädä eläkkeelle, minulla on mökki Keski-Suomessa, ja tykkään laittaa pihaa ja kasvimaata. Lisäksi maaliskuussa syntyy kuudes lapsenlapsi, ja voin täysillä nauttia ja keskittyä perheeseen.