Juha Kinnunen Pron puheenjohtajakisaan

juha kinnunen
Monipuolisen uran ICT-alalla ja ay-aktiivina tehnyt Juha Kinnunen on kolmas Pron puheenjohtajakisaan ilmoittautunut ehdokas.

Juha Kinnunen Pron puheenjohtajakisaan

Julkaistu 23.02.2024 klo 08:26
Kirjoittanut
Pro Uutiset

Keski-Suomen ICT Pro ry:n hallitus kysyi Pron edustajiston 1. varapuheenjohtajalta Juha Kinnuselta, onko hän käytettävissä Pron puheenjohtajavaalissa. Kinnunen vastasi myöntävästi.

Kinnunen on pitkän linjan ay-aktiivi ja tehnyt yli kolmenkymmenen vuoden uran työpaikassaan Telialla. Koulutukseltaan hän on tietotekniikan insinööri.

– Työurani on monipuolinen, siihen on kuulunut muun muassa televerkon järjestelmien operointia, laadunvalvontaa, laskutusprosessia, mutta suurimmalta osin it-järjestelmien kehitys- ja ylläpitotehtäviä niin asiantuntijana kuin esihenkilönäkin – niin Suomessa kuin kansainvälisissä organisaatioissa, Kinnunen kertoo.

Hänellä on myös yli 15 vuoden kokemus luottamusmiehen sekä työsuojeluvaltuutetun tehtävistä. Erilaisissa ay-aktiivirooleissa hän on toiminut melkein koko työuransa ajan. Aluksi Insinööriliitossa, myöhemmin pardialaisessa Tietoliikenneliitossa ja sittemmin Toimihenkilöunionissa ja Prossa.

Kokemusta yhdistysten hallituksissa on yli 25 vuotta, joista suurimman osan ajasta puheenjohtajana. Pron ja Tietoliikenneliiton edustajistoissa hän on toiminut yli 20 vuotta, ja sen lisäksi Pron aluejohtokunnassa, STTK:n aluetoimikunnassa ja STTK:n edustajistossa.

–  Viimeiset reilut kolme vuotta olen toiminut Pron edustajiston 1. varapuheenjohtajana ja sitä kautta kaikessa Pron hallituksen toiminnassa. Ne vuodet ovat kyllä olleet kaikkein antoisimpia ja mielenkiintoisimpia, Kinnunen sanoo.

Tänä vuonna Ammattiliitto Pro käy edustajistovaalit. Liiton puheenjohtaja valitaan uuden edustajiston syyskokouksessa 2024. Ammattiliitto Pron nykyinen puheenjohtaja Jorma Malinen on ilmoittanut, ettei hän ole käytettävissä uudelle kaudelle. Aiemmin liiton puheenjohtajakisaan ovat ilmoittautuneet Pron julkisen sektorin johtaja Niko Simola ja Pron hallituksen 1. varapuheenjohtaja Pasi Heikkinen.