Ihan homona töis -tilaisuudessa puhuttiin työelämän yhdenvertaisuudesta

Maria Mäkynen ja Joonas Pesonen keskustelemassa Ihan homona töis -tilaisuudessa
Pron Ihan homona töis -tilaisuudessa keskusteltiin tasa-arvoisesta ja turvallisemmasta työelämästä. Katso videolta, mitä somevaikuttaja Joonas Pesonen ja Pron yhteiskuntasuhdejohtaja Maria Mäkynen aiheesta kertoivat.

Ihan homona töis -tilaisuudessa puhuttiin työelämän yhdenvertaisuudesta

Julkaistu 29.06.2023 klo 14:45

Voitko olla kokonainen, oma itsesi ja tuntea olevasi turvassa omalla työpaikallasi? Onko kaikille tilaa työyhteisössä? Sillä on valtavasti vaikutusta muun muassa mielen hyvinvointiin ja työssä jaksamiseen. Näin totesivat Pron yhteiskuntasuhdejohtaja Maria Mäkynen ja somevaikuttaja Joonas Pesonen Pron järjestämässä afternoon tea -tilaisuudessa, jossa aiheena olivat työelämän yhdenvertaisuus, miten se toteutuu ja mitä merkitystä sillä on.

Millaista oli, kun Joonas Pesonen alkoi olla avoimesti oma itsenä työelämässä ja joutui miettimään, onko se turvallista, koska hänen puolisonsa on mies? Pesonen antoi myös vinkit, miten esimerkiksi esihenkilö voi toimia yhdenvertaisemman työelämän puolesta. Keskustelu on nähtävillä Pron kanavalla.

Pro on mukana Helsinki Pridessa lauantaina

Helsinki Pride huipentuu tällä viikolla kulkueeseen ja puistojuhlaan lauantaina 1.7. ja Pro on tietenkin mukana.

Kokoonnumme Senaatintorille Aleksanteri II:n patsaan juurelle klo 11 alkaen. Kulkue lähtee liikkeelle kello 12. Meidät tunnistaa Pron Pride-banderollista.

Kulkue päättyy Kaivopuistoon, jossa järjestetään puistojuhla. Prolla on Kaivopuistossa oma teltta, jossa muun muassa jaamme 30 ensimmäiselle Pron jäsenelle Pride-lahjan.

Ammattiliittona Pro on kaikkein jäsentensä rinnalla työelämän haasteissa vuoden jokaisena päivänä. Nostamme yhdenvertaisuutta esille, jotta työelämä olisi reilua kaikille. Tule kanssamme marssimaan yhdenvertaisemman työelämän puolesta.