Hoppa till huvudinnehållet

Framåt i karriären mot något nytt

Elämäntilanne uralla eteenpäin Päivi Polso

Framåt i karriären mot något nytt

Jag fick ny fart till ett aktivt arbetsliv av Pros utbildningar
Pros utbildningar har gett mig fantastiska tutorer, kamrater, själsfränder och fart i det egna livet! I distansstudier har jag hittat också webbstuderanden i mig.
Pros karriärtjänst var en bra erfarenhet: jag fundera tillsammans med en arbetspsykolog om jag fortfarande ska rikta in mig på marknadsföring eller ge mig ut och leta efter annat. Många vet inte att det skulle kosta mer än hundra euro om man söker samma tjänst hos en privat karriärcoach. Det lönar sig att prova!

Päivi
arbetar med kundtjänstuppgifter i energibranschen
Uleåborg

På videon berättar förtroendeman Annamari Österberg hur det är att som förtroendeman utveckla arbetsgemenskapen.

Våra kärntjänster
Sininen vihreä silkkinen kangas
Kollektivavtalet för din bransch till ditt förfogande

Den synligaste delen av vårt arbete är att avtala och övervaka avtalen. Vi avtalar med arbetsgivaren om bland annat minimilöner, arbetstider och lönetillägg.

Aikuinen mies, puhelin
Våra sakkunniga står till din tjänst

Utöver förtroendemannen eller arbetarskyddsfullmäktigen på din egen arbetsplats har du Pros sakkunniga och jurister till din hjälp. Rättshjälpen är helt riskfri och gratis för dig.

Webinaari, online-luento
Du får sparrning och råd för att utvecklas i arbetslivet

Du får konfidentiella och konkreta råd av en personlig karriärcoach. Med hjälp av coachningen har du framgång i karriären, kan föra fram din kompetens och klarar arbetsintervjun.

Framåt i karriären
Rahoitus, talous, palkanlaskenta, raha ja talous
Löneräknaren ger undersökt fakta för beslutsfattande

Vilket skulle ditt löneönskemål vara på ny arbetsplats eller hur skulle du motivera det? Med hjälp av våra elektroniska löneräknare utreder du vad det lönar sig för dig att be i lön i olika branscher eller på olika håll i Finland.

Webinaari, online-luento
Hitta Pros utbildning nära dig

Skulle du vilja utveckla din arbetsplats? Skulle du ha nytta av den nyaste lagkunskapen eller av att bättre känna till ekonomiska nyckeltal? Se våra utbildningar.

Nuori nainen, puhelin
Se videor och webbinarier då du vill

Vi erbjuder en hisnande mängd arbetslivsvideor och -webbinarier som du kan nyttja precis då du vill. Du får information, tips och inspiration

Våra övriga förmåner
Pro är fackförbundet, för vars medlemmar det går bättre
Bli medlem!

Du kan bli medlem oberoende av din utbildning, titel eller form av anställningsförhållande.

I medlemsavgiften ingår också inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd.

Elämäntilanne yrittäjä
Företagande
ProSoolo underlättar vardagen och gör den säkrare samt erbjuder ensamföretagare möjligheter att nätverka.
Elämäntilanne arkistunut työ
Framåt i karriären
Karriärcoachen hjälper att ta riktning i arbetslivet. I vad annat än i ditt nuvarande arbete kunde din kompetens vara till nytta?
Elämäntilanne opiskelu
Studietiden
Det kan vara utmanande att kombinera studier och arbete. Du får hjälp och tips av oss.
Elämäntilanne uralla eteenpain -ikoni
Erfaren arbetstagare
Ännu är det inte bråttom på pension, fastän mycken erfarenhet har samlats.
Elämäntilanne työnhakija
Arbetssökande
Dagpenning snabbt till kontot från kassan. Hitta ny riktning i arbetslivet med hjälp av karriärcoachning.
Elämäntilanne uran alku
I början av karriären
Våra sakkunniga hjälper i arbetslivsfrågor. Du får personlig sparrning för arbetsintervjun.
Elämäntilanne ruuhkavuodet
Småbarnsåren
Fart på arbetet och hemma. Koncentrerar du dig på rätt saker? Karriärcoachen hjälper dig få riktning på arbetslivet.
Funderar du ännu hur du ska gå vidare?

Som medlem har du alla våra sakkunniga till ditt förfogande.

Kontakta oss, vi hjälper gärna!

Bli vår medlem redan i dag!

Du får alla förmåner och tjänster till ditt förfogande.

I medlemskapet ingår inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd.