Hoppa till huvudinnehållet

Våra samarbetspartner

Vi i Pro främjar ett socialt, ekologist och ekonomiskt hållbart, jämställt och likvärdigt samhälle. Bekanta dig med våra samarbetspartner.
Perhe suunnistaa yhdessä.
Fackförbundet Pro stöder barnpatienter och deras anhöriga

Vi stöder barnpatienter med allvarlig sjukdom och deras anhöriga via Syöpäklinikan Tukijat ry (fi.). Vi har stött svårt sjuka barn och deras föräldrar via we4you (fi.). Via Team Rynkeby stöder vi Aamusäätiös (fi.) barncancerforskning och Sylva-fondens (fi.) verksamhet.

HelsinkiMission logo
HelsingforsMission

Våra medlemmar ger idéer till sätt att minska ensamheten i arbetslivet och för varje god idé donerar vi 100 euro till HelsingforsMission.

Irti Huumeista -logo
Irti Huumeista ry

Vi vill lyfta fram problem som orsakas av droganvändning och dela stöd och information.
Därför samarbetar vi med Irti Huumeista ry (fi.).

Mestaruusliigan logo
Mästarligan

Vi är samarbetspartner till mästarligan i volleyboll (fi.), för vi vill stöda finländska laggrenar och sport. Motion utgör grunden för välbefinnande.

Mieli ry

Mentalt välbefinnande är viktigt för oss. Vi ordnar år 2023 fyra kurser för våra medlemmar med Mieli ry

Naisten Linjan logo
Kvinnolinjen

Vi vill med Kvinnolinjen erbjuda verktyg för att hjälpa dem som upplevt våld samt stöda arbetet för dem som återhämtar sig från våld.

Helsinki Pride
Pride

Vi främjar könsminoriteters och sexuella minoriteters rättigheter i arbetslivet. Därför är vi Helsinki Prides samarbetspart.

Raide ry
Raide rf

Vi vill stöda och främja ungas välbefinnande. Raide rf är en nationell förening för förebyggande missbruksarbete för unga.

Sodankylä
Filmfestivalen i Sodankylä

Vi delar gemensamma värderingar med Midnight Sun Film Festival – Sodankylän Elokuvajuhlat om gemenskap och ungas väg in i arbetslivet.

SASK logo
Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASK

Vi stöder arbetstagares rättigheter internationellt via organisationen för utvecklingssamarbete SASK.

Ukrainan lipun värit rauhan symbolissa
Fackföreningsrörelsen i Ukraina

Det fria medborgarsamhället och fackföreningsrörelsen har stor betydelse för enigheten i samhället och i tryggandet av människors livsmöjligheter.

Du kan kanske vara intresserad av de här

uruguay
Publicerad 28.02.2024
De olika fackförbunden i hela produktionskedjan i Finlands och Uruguays skogssektor träffades officiellt för första gången i måndags. Temat för mötet var produktionskedjornas nuläge i trä-, cellulosa- och pappersindustrin. Målsättningen är att skapa en grund för samarbete i båda länderna, som koordineras av fackförbunden som är verksamma i cellulosa-, trä- och pappersindustrins produktionskedjor.
testi
Publicerad 22.12.2023
Pro donerar i år julkortspengarna till två inhemska organisationer som ger mentalvårdstjänster till barn och unga: SOS Barnbyar och Mieli rf. Med sin donation vill Pro stöda de mest sårbara barnens och ungas möjligheter till en trygg barndom.
Nainen katsoo ikkunasta pidellen kahvikuppia
Publicerad 01.11.2022
Det kan vara svårt att identifiera ensamhet i arbetslivet, men det kan förebyggas med till exempel bra chefsarbete och fysiska träffar, berättar Pros ansvariga forskare.