Hoppa till huvudinnehållet

Vi anställer en tvåspråkig kommunikationsexpert

Kaksi nuorta ihmistä istuu  tietokoneen ääressä.
Kom för att utveckla, planera och förverkliga Fackförbundet Pros branschspecifika medlemskommunikation och kommunikation i anslutning till samhällelig påverkan. Det är fråga om ett moderskapsvikariat, men efter att vikariatet tagit slut öppnar sig en möjlighet till fast anställning.

Vi anställer en tvåspråkig kommunikationsexpert

Publicerad 14.02.2024 kl. 13:39
Nyheter

Dina centrala uppgifter är branschspecifik kommunikation till medlemmar och medier samt kommunikation i anslutning till samhällelig påverkan kring viktiga arbetslivsteman såsom jämlikhet. Vi önskar därtill att du deltar i utvecklingen av Pros kommunikation på svenska.

Vi förväntar oss att du har erfarenhet av mångsidiga och självständiga uppgifter inom kommunikation och att du behärskar moderna kommunikationskanaler, allt från webbplatser, nyhetsbrev och pressmeddelandetjänster till sociala medier.

Du är flexibel och van att självständigt ta helhetsansvar. Du har utmärkta färdigheter i att nätverka, samarbeta och arbeta i team. Du kan prioritera arbetsuppgifterna du ansvarar för och föra dem beslutsamt i mål. Vi uppskattar ett innovativt, planmässigt och flexibelt grepp. Du har en för uppgiften lämplig utbildning. Uppgiften förutsätter kunskap i finska och svenska på modersmålsnivå.

Det är fråga om ett moderskapsvikariat. Efter att vikariatet tagit slut öppnar sig en möjlighet till fast anställning, då vår sakkunniga som ansvarar för svenskspråkig kommunikation går i pension. De viktigaste arbetsuppgifterna skulle då bli svenskspråkig kommunikation och annan kommunikation som bestäms separat.

Vi erbjuder dig möjlighet att främja samhälleligt betydande arbetslivsteman och vara med och bygga en modern kollektiv styrka samt ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart och jämlikt samhälle. I den här uppgiften får du orubbligt stöd av dina kolleger och hela organisationen och en möjlighet att jobba mot gemensamma mål i en inspirerande arbetsgemenskap. Vi har mycket konkurrenskraftiga anställningsförmåner, flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans.

Vi önskar att vår nya kollega börjar senast 1.5.2024.

Välkommen med din cv och ansökan med löneanspråk senast 29.2.2024 till [email protected].

Ytterligare information om uppgiften får du av kommunikationschef Salla Matilainen, tfn 050 3040 794.